sobota 11. července 2015

¿Por qué estudias español?

Krásný sobotní večer. :)

Určitě tušíte už z názvu článku, že dneska bude řeč o španělštině. Ke španělštině jsem se dostala až na střední škole. Díky základce jsem měla zkušenost s Frau Deutsch a mojí milovanou Lady English. Nevím, ale němčina mě strašně štvala, tak jsem si řekla, že na střední udělám změnu a prostě se začnu učit španělsky. S tou němčinou jsem byla blbá, protože mi celkem šla a teď mi chybí. Každopádně jsem jazykový nadšenec a mým heslem je "kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem". Tak jsem se teda začala učit španělsky. Byla jsem na to strašně pyšná, ještě pořád jsem a taky budu. Na španělštinu jsem se strašně těšila, ale ze začátku jsem byla zklamaná, ani nevím proč. První pololetí mi španělština lezla na nervy a chtěla jsem se vrátit k němčině. Nedokážu vysvětlit proč. Možná protože jsem žena a nevím, co chci! Každopádně o tom vůbec dneska nechci mluvit, takže druhé pololetí mi španělština přirostla k srdci a jsem ráda, že se ji můžu učit.


Takže.. Proč se učíš španělsky? 

Náplní dnešního článku budou 4 hlavní důvody, proč se španělsky učit. Ráda bych vás nalákala na španělštinu, tak moc, že kdybyste náhodou měli šanci se ji učit, tak abyste na to kývly. To si asi moc věřím. Pár důvodů proč se učit španělsky jsem viděla u nás ve škole, a tak jsem dostala nápad.



Můžu začít tím, že španělština je třetí nejvíce studovaný jazyk světa a také třetí nejrozšířenější jazyk na světě. Odhadem jí mluví 500 miliónů lidí. Španělština je také úředním jazykem mnoha mezinárodních organizací (OSN, EU, UNESCO..) Oficiálně se španělština používá ve 21 zemích, takže je to celá jižní a střední Amerika. U nás v Evropě Španělsko. Když jsem dál pátrala, kde se mluví španělsky, tak jsem zjistila, že španělštinu uplatníte i na Filipínách.



Jednoduchost. Důvod, který se všude uvádí. Tenhle bod je pro každého individuální. Mně se španělština ze začátku zdála celkem složitá, ale je to o tom, že si ten jazyk musíte vžít a přijmout jeho pravidla. Co je pro mě na španělštině jednoduché? Na 110% výslovnost, která je opravdu easy. Když se začnete učit španělsky, tak se naučíte určitá pravidla výslovnosti, která jsou stálá, a s nimi už potom pracujete a mluvíte. Složitost gramatiky se přirovnává k angličtině.



Cestování. Býčí zápasy ve Španělsku, kubánský rum a doutníky na Kubě, Machu Picchu v Peru nebo pyramidy v Mexiku. Koho by cestování nelákalo? Je to jeden můj životní sen a člověk se k němu může malým krůčkem přiblížit, když bude ovládat cizí jazyk. Podle mě si určitě získáte místní obyvatele, když na mě promluvíte španělsky. Bez problému si zajistíte taxíka nebo si objednáte další rundu tequily.



Jiná kultura. Díky španělštině poznáte novou kulturu, objevíte skvělá jídla a nápoje. Jako třeba ve Španělsku paella nebo mexikem proslulá tequila. Knihomolové si najdou své v národní literatuře, která kvůli jazykové bariéry zůstává nedostupná. Vím, že můžete číst v češtině, ale proč si to zlehčovat?
Málem bych úplně zapomněla na tanec, který se mi u španělštiny vždy vybaví. K tanci hrají skvělé písničky a upřímně mně neudělá víc radost, než když třeba z písničky pochytím pár slov a těm rozumím a vím, co znamenají. Naposled to ve španělštině bylo jen pár slov z jedné písničky, ale já z toho měla stejně radost, protože jsem aspoň něco rozuměla!



Práce. Španělštinu můžete také využít u vaší vysněné práce. Někdo třeba chce na au pair a naskytne se mu příležitost strávit několik měsíců v prosluněném Španělsku? Odmítl by snad jen ten, kdo neumí španělsky... Můžete překládat knížky, dělat průvodce nebo prostě jen vycestovat a dělat svou vysněnou práci.



Závěrem řeknu, že pokud se chcete naučit nový jazyk, tak to chce opravdu zapálení pro tu věc a nadšení. Abych byla ve španělštině úspěšná, tak mě studium musí bavit a musím být motivována. Bez toho to určitě nepůjde. Podle mě učení cizího jazyka je na dlouhou trať, je to něco co nikdy nebudete umět dokonale a pořád se budete učit něco nového. Ale víte, kdy poznáte, že to za tu dřinu stálo? Třeba vycestujete do Španělska nebo do jižní Ameriky a domorodec vám pochválí, jak skvěle mluvíte jejich jazykem a jak vám to jde. Budou z toho mít radost! Přirovnala bych to za sebe k tomu, když vidím nějakého cizince, který se snaží mluvit česky. Zní to vtipně, ale zahřeje mě u srdce, že se někdo snaží naučit můj mateřský jazyk.

Co vy a cizí jazyky? Učí se tady někdo španělštinu? 

39 komentářů:

  1. Také jsem se ke španělštině dostala na střední a nyní se ji učím dva roky. Bohužel mi k srdci moc nepřirostla :D Nějak mám pocit, že jsem se stále zasekla v první lekci. A učitelka je hrozná! To je něco tak děsného. Nejlepší je, jak vždy přijde rodilá mluvčí a s tou učitelkou si povídá a my jenom přikyvujeme a snažíme se předstírat, že rozumíme :D A mimochodem, tu učebnici nenávidím, už mi ta Lola, Anna, strýček Leo a všichni lezou na nervy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě fakt mrzí, protože vím jaké to je mít špatnou učitelku na jazyky a je to snad to nejhorší, co se ti může stát. A ta učebnice je trapná, taky nemám Lolu, Annu a strýčka moc ráda :D

      Vymazat
  2. Taky jsem se učila španělsky a je to fakt krásný jazyk :-) Mně osobně přišla jednoduchá ze začátku, ale čím přibývalo gramatiky, tím to pro mě bylo obtížnější :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to super jazyk! Ale tak čeština taky není nejlehčí :D

      Vymazat
  3. Španielčina je naozaj krásny jazyk :))

    www.lifestyle-beautyblog.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Španělština je krásná :) Půl roku jsem studovala ve Španělsku a tamní životní styl a úžasné jídlo mi přirostlo k srdci. Ale s tou jednoduchostí nesouhlasím, všechny ty pády a časování! Zlatá angličtina :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti závidím. Taky bych se tam chtěla podívat :) To časování mi moc nevadí, ale je pravda, že ty pády mi dělaj celkem problém :D

      Vymazat
  5. Španielčina je naozaj nádherný jazyk. Veľmi by som chcela vedieť po španielsky, ale bohužiaľ škola na ktorú budem chodiť neponúka takúto možnosť. Veľmi ma to mrzí.
    Inak, veľmi povedení článok :D

    iamgirlwithpinknails.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  6. Teď se učím rusky, jelikož "všichni umí rusky, tak ty taky", avšak na střední si chci vzít španělštinu :) už teď se učím alespoň slovíčka, abych si to pro začátek usnadnila a už se nemůžu dočkat :"D

    lehcezapomenuta.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tě celkem lituju, protože ruština je hrůza :D

      Vymazat
  7. španělština mě asi před rokem docela zaujala, tak jsem si stáhla appku díky které jsem se naučila pár základních frází a slovíček, ale pak mě to nějak přešlo, ale kdo ví, třeba se k ní ještě někdy vrátím :). přijde mi, že není zas tak těžká, že je to něco jako angličtina :) každopádně v budoucnu se jí chci naučit, aspoň základy :)
    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak základy ve španělštině jsou celkem jednoduchý :D :)

      Vymazat
  8. Já jsem na začátku primy měla možnost si vybrat mezi španělštinou a němčinou. Volba padla na němčinu a teď vlastně ani nevím, jestli lituju. Když člověk poslouchá ta školní cédéčka, kde se ozve ten Němec zrovna ve chvíli, kdy to nejmíň čekám, tak mi to připadá jako příšernej jazyk. Tím, jak zní. Za to španělština? Pastva pro uši, asi tak nějak. :D
    http://document-this-moment.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě někdy štve i španělština na školním cédéčku :D

      Vymazat
  9. Článek dám přečíst dceři, chce studovat jazyky, které miluje. Zatím mluví anglicky a francouzsky. Ano, umět jazyky cestuji, cestuji, cestuji....
    Zvu všechny na giveaway: www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Miluji španělštinu, učila jsem se na střední a potom i na vysoké, dokonce jsem ji chtěla studovat, ale nakonec jsem šla na ekonomku. Stále ji mám radši než angličtinu a nedělá mi problém koukat na španělské pořady. Ono je to asi umocněné ještě tím, že mám moc ráda latino hudbu a dělala jsem více než 10 let webové stránky o mexické zpěvačce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak jednou bych taky chtěla koukat na španělské pořady :D

      Vymazat
  11. Tak španielčinu by som sa učila veľmi rada. Rozmýšľam, že začnem s nejakým kurzom, ale aj tá nemčina čo máme v škole mi dáva celkom zabrať, tak uvidíme, či ťo stihnem :) A veľmi pekný článok. Tiež si myslím, že čím viac jazykov človek vie, tým lepšie :)
    GlitterCircus

    OdpovědětVymazat
  12. Na základce jsem se učila angličtinu a němčinu a s tím jsem na střední pokračovala. Ale po maturitě z němčiny jsem se rozhodla, že na vejšce začnu se španělštinou. Byla to pro mě jasná volba. Ten jazyk mi připadá krásný, na rozdíl od němčiny. Ale bohužel, učitelé se proti mě asi spikly, odmítly navýšit počet lidí u předmětu a mě nezbývalo nic jiného, než si zapsat jiný jazyk :/. Ale nevzdávám to, zkouším to se španělštinou alespoň jako samouk! :)
    Jinak skvělý článek, jazyky se vždycky hodí a čím víc jich člověk umí, tím líp. :) Alespoň mě dělá hroznou radost, když se naučím zas něco nového. :)
    Michelle B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, ale doufám, že i tak ti španělština jde! :) Máš pravdu, taky mám radost, když se učím něco nového.

      Vymazat
  13. Úžasný článek! :3 Vždycky jsem se chtěla naučit španělsky (a nejen tento jazyk), chtěla jsem se ho učit na střední, ale můj obor ho bohužel neobsahoval.. a tak se místo španělštiny učím německy.
    Dáváš i soukromé lekce? :3
    http://janetsonrisa.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tak němčina taky není špatná akorát se s ní nedomluvíš v Americe no :D To zatím ne, snad až budu ve španělštině trochu lepší, haha :D :)

      Vymazat
    2. Určitě jsi v tom dobrá! :) A víš toho rozhodně víc než já :)

      Vymazat
  14. Celý život do posavad se učím anglicky, na základce tak 3 roky přibyla Němčina, vůbec mě nebavila. Na střední jsem pokračovala stále už jen s angličtinou.. No a v průběhu střední jsem jela ve druháku se školou na týden do Španělska, kde jsem poznala jednoho chlapce a už to bylo.. On anglicky uměl málo a já zas nevěděla nic španělsky. Začínala jsem od naprosté nuly, kdy slovo po slově jsem si překládala v překladači na telefonu. Jednoho dne když mi padlo 18, vydala se do Španělska sama a tím moje učení začalo. Španělštinu mám naučenou od lidí, z překladače, z nápisů na obchodech a po asi 3 letech můžu v klidu říct že rozumím..Nejlepší věc na naučení je když nikdo kolem vás nemluví vašim jazykem, to člověku potom nic jiného nezbude. Do knížky jsem se v životě nepodívala a s trochou pomocí internetu se ji naučila. Nikdy dřív by mě nikdy nenapadlo že jednou budu španělštinu potřebovat ale jak vidím, nikdy člověk neví co bude za pár let. Nemluvím perfektně ale domluvím se tak že mi lidi rozumí i já jim. Španělštinu jsem si zamilovala a mám ji raději než angličtinu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, taky bych chtěla vycestovat a učit se španělštinu ve Španělsku. Je to určitě zajímavější než ve škole :D

      Vymazat
  15. Já jsem šla na střední s pocitem, že nebudu mít Nj, ale Ruštinu. :D No, nakonec nám ji z nějakého neznámého důvodu neotevřeli, takže máme Němčinu a nakonec to není tak strašné. :) Ono je to spíš o tom si najít v tom jazyku zalíbení. :D :)

    http://elle-cullen.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že němčina není tak strašná :)

      Vymazat
  16. Sakra, sakra.. já si to neměla číst! Asi začínám litovat proč jsem si jí taky nevybrala.. :-/ :-D
    Já na španělštinu narazila když jsem se dívala na seriál Violetta:-D No a to je vlastně španělský seriál a musím přiznat ,že se mi ten jazyk hrozně líbil takže jsem se začala učit ty španělský písničky, který tam zpívali a byl to pro mně úplně takový nezvyk, protože jsem vlastně z velké části byla zvyklá poslouchat písničky pouze v angličtině nebo v češtině. :-D A všichni se na mně vždycky pohledem "WTF?" dívali když jsem si začala zpívat španělsky. :-D Ale musím říct, že Španělsko je opravdu krásná země! Já jsem tam s rodiči byla jako malá a pokaždý když se mně někdo zeptá, kde se mi to líbilo nejvíc hned mně napadne zrovna tahle dovolená a moc ráda na ni vzpomínám. V noci to tam vždycky žilo a převažovali tam lidé ,kteří byli fakt milý:-)
    TeriMiss

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teri, děkuji za komentář. Škoda, že jsi na španělštinu nešla, ale němčina je taky fajn :D :) Já přímo ve Španělsku nebyla, ale snad jednou! :D

      Vymazat
  17. Španělsky se učil bratranec na střední a říkal mi, že se mu taky moc líbila. Já na takovýhle jazyk moc nejsem a ani mě vlastně neláká, ale když už, tak pořád lepší než němčina. :D :) Já se učím aktuálně svůj třetí jazyk - němčinu a strašně ji nesnáším. Prostě si asi nikdy nenajdu důvod ji milovat, protože mi až moc připomene období 2. světové války a prostě obecně se mi Německo nelíbí. Strašně jsem si na základce zamilovala ruštinu (kterou jsem měla tři roky), a tak doufám, že se k ní snad jednou vrátím (třeba na VŠ nebo půjdu někdy na nějaký kurz), protože ji přímo miluju. Už od první hodiny jsem věděla, že překoná angličtinu a že ten jazyk budu milovat - a taky že jo! Jednou bych se hrozně chtěla podívat do Ruska a zkusit jazyk použít, protože to beru jako velkou výzvu a zároveň sen. :) Pak se učím ještě anglicky jako každý jiný a ta se mi na střední dost zhnusila díky naší profesorce, ale jinak proti ní nic nemám a mám ji ráda. A do budoucnosti chci moc umět ještě francouzsky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ani nemyslím na historii druhé světové, takže mi to u němčiny nevadí. Mám ten jazyk celkem ráda, i když jsem na ni nadávala, tak bych němčinu na základce vrátila :D Hele ale ruštinu nesnáším a já si zase u ruštiny připomínám historii národa :D

      Vymazat
  18. Ja som sa k španielčine dostala taktiež až na strednej a ja narozdiel od teba som sa do španielčiny zamilovala na prvý pohľad. Vždy som vedela, že budem študovať jazyky, ale vždy som počítala len s angličtinou. Posledný rok som sa začala španielčine venovať natoľko, že som sa rozhodla, že z nej idem tento rok maturovať a že ju budem spolu s angličtinou študovať na vysokej škole! Tak som zvedavá, ako mi to pôjde, ako zmaturujem a držím si teda palce;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám taky v plánu maturovat ze španělštiny, ale nevím nevím.. Chtěla bych, ale uvidím, jak mi ve druháku půjde :D Každopádně tobě držím palce, aby si necouvla a úspěšně odmaturovala ze španělštiny. Nechceš mi na sebe dát kontakt? Celkem by mě zajímalo, jak dopadneš :)

      Vymazat

Děkuju za každý Váš komentář. Dělají mi neskutečnou radost. :)

Blogger Template by DanyČuks