sobota 15. září 2018

1/12 První měsíc v USA | Všechno je obrovské!

Zdravím vás po delší odmlce. Jak jistě víte, v polovině srpna jsem udělala jedno z nejodvážnějších rozhodnutí v mém životě - odletěla jsem na rok do Ameriky. Popsala bych to jako velkou událost, ke které se budu určitě v průběhu života vracet, vzpomínat, čerpat, a proto si myslím, že bude fajn si všechno zaznamenávat. Ráda bych se o mé zkušenosti, poznatky podělila s vámi. Rozhodla jsem se, že každý měsíc napíšu na blog shrnutí, co vše jsem zažila, jak se mi tu líbí, atd.



Přesně 13. srpna 2018 jsem strávila dopoledne na letišti Václava Havla. Po odbavení a pasové kontrole jsem 13:50 nastupovala do letadla, čekal mě 9 hodinový let do New Yorku, přesněji na letiště JFK. Myslela jsem si, že devět hodin v letadle bude nekonečných, ale uteklo to rychle. Přiznám se, že jsem z dlouhého letu byla celkem vystresovaná. Před odletem jsem se cítila tak, že to vůbec nezvládnu. Bála jsem se přistání na JFK, protože jsem si myslela, že to bude obrovské, což bylo, ale také, že to bude velký zmatek, plno lidí, dlouhé čekání... Nakonec to nebylo vůbec tak hrozné. Po příletu jsem musela absolvovat imigrační kontrolu, které jsem se bála nejvíc, protože jsem četla, že mě bude čekat pohovor, proč cestuji do USA atd., atd. Situace byla taková, že jsem asi hodinu stála ve frontě, a když na mě přišla řada, byla jsem nervózní. Americký pracovník po mně nakonec chtěl jen otisky prstů, pak mi dal potvrzení o tom, že jsem vstoupila na území USA a to bylo vše. Po kontrole jsem si šla vyzvednout zavazadla a pak mě čekal přesun na Long Island, kde jsem byla pět dní. Byla jsem strašně sentimentální, když jsme přistávali. Chtělo se mi strašně brečet štěstím kvůli toho, že jsem v Americe. V tu chvíli mi to pořád přišlo jako sen. 




Den po příletu jsem jela na výlet na Manhattan. New York je šílený, přecpaný a hlučný! Pro mě to bylo pořád, jako kdybych byla ve snu a zároveň ve filmu, protože jsem v NYC viděla všechny ty věci, které znám z filmů. Navštívila jsem Grand Central Terminal, Times Square, kde bije srdce města, viděla Empire State Building a z dálky Sochu Svobody. Na konci září strávím víkend v NYC. Pravděpodobně to bude lepší, než první výlet do NYC, protože budu mít na všechno víc času.








Tři dny po mém výletu do NYC jsem se přesunula do Bostonu, přesněji 20 minut od Bostonu, kde budu po celý rok bydlet. Čekala mě 6 hodinová cesta autobusem. Přiznám se, že jsem málem umřela! Bylo strašné horko, měli jsme hodinové zpoždění a to jsme ani nevyjeli a všechno bylo divné. Byla jsem neskutečně šťastná, když jsem po dlouhé cestě dorazila na místo, kde na mě někdo čekal, aby mě vyzvedl.
Následující den jsem navštívila Boston. Nádherné přístavní město. Jsem ráda, že bydlím jen 20 minut od Bostonu. V neděli jsem pak jela na farmu sbírat ovoce - borůvky, maliny a broskve. Na farmu jezdím skoro každý týden, vždy o víkendu, sbírat ovoce nebo zeleninu. Strašně si to užívám a už se nemůžu dočkat, až budu koncem září sbírat dýně - nemůžu se dočkat podzimu v Americe.










Následující dny se pořád něco dělo. Někdy si říkám, že jsem za první měsíc v Americe zažila a podnikla víc věcí než za celý svůj život. Navštívila jsem NYC, Boston, čínskou restauraci, viděla jsem Harvard, strávila jsem odpoledne na jachtě, poprvé jsem viděla plavat delfíny v oceánu, zažila jsem pravou americkou grilovačku, vyzkoušela jsem Mac&Cheese a jedla jsem skvělé sushi. Každý den je jedinečný.

Můj největší poznatek za první měsíc v Americe je ten, že všechno je tady obrovské. Jak domy, auta, tak potraviny v obchodě nebo jídlo v restauraci. Už několikrát se mi stalo, že jsem si objednala malou porci a stejně jsem měla, co dělat, abych dané jídlo snědla. Dále také to, že americké pečivo je opravdu hnusné a vůbec mu nemůžu přijít na chuť, což je na jednu stranu fajn. Jedna věc, se kterou jsem bojovala snad dva týdny po příletu, byl jet lag. Šestihodinový posun moje tělo rychle zaregistrovalo. První dny jsem byla hodně unavená. V noci jsem se budila a už se mi nechtělo spát, přičemž odpoledne jsem byla unavená a moje největší přání bylo jít do postele.

Samozřejmě jsem také nakupovala, takže můžete očekávat haul. Nejvíc se vyžívám v kosmetice a ve svíčkách. Momentálně si užívám Bath&Body Works a jejich podzimní kolekci, to je prostě něco úžasného.















Každý den sama sobě připomínám, jak jsem za tady to všechno vděčná. Vděčná za to, že můžu být v Americe a poznat americkou kulturu. Vděčná za lidi, které mám kolem sebe. Vděčná za to, když potkám milého člověka, který se se mnou začne bavit. Vděčná za to, když si můžu udělat kávu a vypít ji s klidnou myslí na verandě. Vděčná za všechny možnosti, které mám.
Někdy se mi stýská, což je naprosto v pohodě a je to normální věc, stejně tak jako, když mám špatný den. Někdy je to fajn, někdy ne. It is okay not to be okay!





Navštívily jste Ameriku? Pokud ano, co přesně jste navštívily? 

20 komentářů:

  1. USA s přítelem plánujeme příští rok, takže se mi tvůj článek zrovna hodí a ráda si přečtu o tvých zkušenostech :) Rádi bychom navštívili New York a myslím si, že budu stejně sentimentální jako jsi popisovala ty :D A samozřejmě ti přeji, ať se ti tam i těch zbývajících 11 měsíců líbí a jsi celkově spokojená! :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bys potřebovala s něčím poradit, zeptat se na něco ohledně Ameriky, můžeš mi napsat!

      Vymazat
  2. O Americe uz dlouho sním, ale spíše bych navštívila Washington nebo LA. Jinak ti i docela závidím a jak ten článek čtu, tak jsem ráda, že se ti líbí. A kvůli čeho si tam vlastně konkrétně jela, škola x au pair? ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Washington bych také chtěla navštívit. Ne vždy je Amerika úžasná :D někdy je to otravné nebo šílené, ale pořád je skvělé být tady!

      Vymazat
  3. Ameriku ti závidím ♥ Ať se ti daří a těším se na další článek!

    S láskou,
    ELIS MINAROVÁ

    OdpovědětVymazat
  4. V Americe jsem nikdy nebyla, ale ráda bych ji navštívila..:) koukej si to tam pořádně užít! :) už se těším na další články ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je příležitost, určitě stojí za to Ameriku navštívit :)

      Vymazat
  5. Já jsem se tak těšila na nějaký tvůj článek z Ameriky :) Jsem strašně moc ráda, že se ti tam líbí a z tvého článku mi přijde, že si tam opravdu šťastná :) Moc se těším na další články :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Domi :) Jak jsem psala v článku, jsem za takovou příležitost vděčná a snažím si to opravdu užívat.

      Vymazat
  6. Woow tak to ti závidím! Pořádně si to užij a všechno si foť a zaznamenávej, protože to chci vidět v dalším článku! :D Pro mě to jsou dobré tipy, protože plánuju USA s přítelem :) Užívej si to tam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, to je skvělé. Kdyby ses na cokoli chtěla zeptat nebo s něčím poradit, klidně mi napiš, budu ráda :)

      Vymazat
  7. Pamatuju si, když jsem poprvé v 18 přes Brooklyn Bridge došla na Manhattan... všechno bylo přesně tak veliký, jak říkáš!
    The Linheart

    OdpovědětVymazat
  8. Chcela by som navštíviť Ameriku, lepšie povedané ísť tam na svadobnú cestu, ale asi si budem musieť počkať. Veľmi krásny článok. Budem sa tváriť, že neźvidím. :) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pěkné. Věřím, že Ameriku navštívíš :)

      Vymazat
  9. Určitě bych se tam chtěla jenom podívat :)

    OdpovědětVymazat
  10. :-D no super čtění P.S. do USA asi nechci, mám ráda své malé městečko :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Já už docela dlouho někam chci, ale zatím jsem se neodvážila. Za to tě obdivuju. Já si říkám prostě, že dostuduji, budu chodit na brigády a pak bych vyrazila... jenže už vidím, jak pak přijde práce a já budu vydělávat s tím, že si vydělávám na nějakou pořádnou cestu a ono třeba nakonec nic. Musím se nějak sebrat! :D
    Nakonec plno věcí není tak hrozné, jak se prvně zdá. Člověk mě ze začátku obavy z něčeho, co zkrátka nezná :)
    Hezké fotky, jeden velký zážitek s plno zážitky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla stejné pocity, protože jsem si říkala, že zkusím rok na vysoké a pokud to nebude ono, tak odjedu do Ameriky, jenže pak mi došlo, že pokud člověk něco odloží, nemusí se k tomu už pak dostat, tak jsem to udělala hned po maturitě :D Pokud se cítíš na to něco udělat, prostě to udělej a neodkládej to!

      Vymazat

Děkuju za každý Váš komentář. Dělají mi neskutečnou radost. :)

Blogger Template by DanyČuks