neděle 18. prosince 2016

Vánoční Vídeň 2016

Krásnou čtvrtou adventní neděli :)

Na mém čajovém adventním kalendáři zbývá jen šest čajů, jak rychle ten prosinec utíká... Dneska bych vám chtěla povědět něco málo o mém výletu do Vídně, který se uskutečnil přesně před týdnem. Vídeň jsem neplánovala. O tomto výletu jsem se dozvěděla teprve tři dny před jeho uskutečněním a musím říct, že mě to hodně překvapilo.
Jak jsem si nečekaný výlet užila? Dozvíte se v dnešním článku! :)

Jednodenní zájezd do vánoční Vídně jsem dostala od mé nejmilejší roomie jako dárek k narozeninám. Dopředu mě připravovala, že pro mě něco chystá, ale já tomu moc nevěnovala pozornost, protože jsem si pořád myslela, že si ze mě dělá srandu. Věděla jsem jen to, že v neděli 11. prosince musíme být spolu. Její záměr byl, že mi o Vídni řekne den předem, ale nakonec to změnila a řekla mi o ní o trochu dřív, abych se mohla připravit. Horší by bylo, kdyby mi o tom řekla den předem, protože bych nebyla připravená. Já totiž trochu vypouštěla z hlavy její rady typu "Pořádně se obleč, budeme celý den venku, atd.". Pořád jsem si myslela, že to nemyslí vážně, ani ve snu by mě nenapadlo, že pojedeme do Vídně. Když jsem to zjistila, byla jsem nadšená, překvapená a dojatá. Moc jsem se těšila!

Naše třetí adventní neděle začala ve tři ráno, když jsme vstávaly. Šly jsme spát celkem pozdě, ale i přesto se mi bez problému vstávalo, protože jsem byla natěšená. Při odchodu z pokoje jsme se ještě vracely, protože roomie si zapomněla mobil. Když ho měla, šly jsme na tramvaj a jely jsme na místo, odkud se vyjíždělo. První vtipná nebo spíš smutná věc byl náš autobus, který byl katastrofální a strašně malý! Řidič taky nestál za nic. Ještě jsme museli všichni čekat na jednu důchodkyni, které ujela tramvaj, a tak musela jít pěšky. Když konečně dorazila, vůbec nevypadalo, že byla vystresovaná z toho, že jde pozdě. Prostě jí to bylo jedno. Malým autobusem jsme jely do Hodonína. V Hodoníně jsme přesedly do druhého autobusu, který nás odvezl až do Vídně. Ten druhý autobus byl stokrát příjemnější. Cesta utekla celkem rychle. Já jsem poprvé v mém životě usnula v autobuse.

Do Vídně jsme dojeli kolem jedenácté. Autobus nás vysadil na Švédském náměstí, kde začala naše prohlídka. S průvodkyní jsme šli nejdříve ke katedrále svatého Štěpána, pokračovali jsme přes nejdražší ulici ve Vídni, kde jsem se jen mohla kochat krásnými výlohami. Myslím si, že by moje peněženka nepřežila ani to, kdybych si u Gucciho koupila papírový kapesník :) Naše průvodkyně byla skvělá. U hodně budov jsme se zastavovali a ona nám k nim říkala různé zajímavosti. Nakonec jsme došli na náměstí Marie Terezie, kde jsme měli hodinu a půl rozchod. Na náměstí bylo plno stánků a fotokoutek, ze kterého máme památku na tyto trhy.

Z náměstí Marie Terezie jsme se přesunuli na ty největší trhy u Radnice, kde jsme měli rozchod přes tři hodiny. Ze začátku to bylo super! Nejdřív jsme si s Klaudy prošly všechny stánky (bylo jich tam přes sto padesát, ale je pravda, že se tam některé věci opakovaly), daly jsme si punč a užívaly jsme si vánoční atmosféru. K večeru jsme byly celkem unavené, byla nám zima a u Radnice se pomalu nedalo ani hnout, bylo tam opravdu hodně lidí.

Zpátky ke Švédskému náměstí jsme šli tou samou cestou jako na začátku. Rozdíl byl v tom, že ulice krásně svítily a z každého koutu na nás dýchla příjemná vánoční atmosféra. Byla jsem okouzlená z těch obrovských lustrů, které nad námi svítily.

Na památku jsem si z Vídně odnesla hrneček, ze kterého jsem pila punč, plátěnou tašku, na které je nejslavnější obraz Gustava Klimta a plno nezapomenutelných zážitků s mojí nejmilovanější Klaudií.
Vánoční Vídeň je skvělá! Já se díky ní skvěle naladila na Vánoce.
Akorát jedna věc mě jakožto "beauty blogerku" strašně mrzela. V Rakousku nemají v neděli otevřené obchody, tudíž i DM a Bipa drogerie byly zavřené. Asi si dokážete představit, jak mě to mrzelo.

Vánoční Vídeň je skvělá! ♥
Navštívily jste letos vánoční trhy ve Vídni nebo v nějakém jiném městě? :)

PS: Děkuji za nezapomenutelný narozeninový dárek, Klaudy ♥

1. Vídeň mám moc ráda, vždycky tam ochutnávám co nejvíc dobrot a užívám si tu vánoční atmosféru... nejradši mám ale stejně vídeňské domy, které tam stojí celý rok :)

1. Do Vídně by měl jet každý, kdo ještě nemá vánoční náladu :D

2. Fotky jsou super, kamarádka tě vážně parádně potěšila a překvapila :-)
    Já jsem na vánočních trzích byla jenom v Praze (ne letos) a stačilo mi to :-D Vadí mi davy lidí a taky aktuální bezpečnostní situace je taková všelijaká...

1. Díky, Leni :) V Praze jsem byla minulý rok a bylo to tam super. No vidíš, já ani nepomyslela na bezpečnostní situaci... :D

3. Muselo to byt krasne, Viden mam osobne moc rada, chci se tam jet podivat behem jara. Do zoo , na Schonbrunn atd.

4. Jéé, taková nostalgie! ♥ Ve Vídni na vánočních trzích jsem byla asi před čtyřmi lety a strašně jsem si to užila, mají to tam fakt nádherné :)
    P.S. Na vánočních trzích jsem se byla podívat v Praze, jen jsme to nějak nevychytali časově a snad všechny stánky už byly v noci zavřené :D ..ale aspoň rozsvícený stromeček jsem viděla a letos je fakt nádherný ♥
    Měj se krásně! ♥

5. Viedeň je veľmi krásne mesto a počas roku a na Vianoce musí byť naozaj kúzelná! ♥ Ja som bola tento rok v Budapešti :))
    Girl with pink nails

6. To je nádhera. Jednou bych se tam chtěla o Vánocích podívat. :)
    Find joy in the ordinary

7. Jezis tak to je uzasne roztomily dárek !! Vídeň je nádherná :) mě se víc líbí Vánoce a vánoční trhy v drazdaneh a vidni, než v naši Praze.. je to zase něco jineho, ale obojí má své kouzlo :)

8. Vo Vianočnej Viedni som bola rok dozadu a bolo to prekrásne! Trošku mi chýba to že som nešla aj tento ale nevadí však aj o rok sa bude dať. Inak veľmi pekné fotky! :)

SASHA´S LIFE

9. Ejkejej, Hodonín! :D (jsem z vedlejšího města)
    Ve Vídni na trzích jsem ještě nikdy nebyla, ale rozhodně bych tam někdy chtěla jet.
    Krásné fotky a pěkný nápad na dárek.:)
    Blog na zabití

10. To je prostě strašně krásný! Máš božský fotky, a je vidět, jak sis to užila! Tvoje roomie je prostě dokonalá ♡ A dost mě mrzí, že jsem nebyla na trzích u tý radnice, když tam měli vegan stánek! :(

11. Ta Vánoční Vídeň má fakt něco do sebe♥ (hlavně ty dlouhé sladké pendreky, co máš na fotce :D )...do Vídně jsem se chystala tak dlouho, až jsem to nestihla :D snad příští rok!

...Instantní krása//Giveaway...

12. To je krása :) Vianočnú Viedeň milujem a chodím tam skoro každý rok, len tento to nejako nevyšlo :/ Nevadí, budúci rok sú Vianočné trhy zas :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

13. My jedeme zítra a po cestě se zastavíme i v Primarku, těším se :)

14. Hezké fotky!
    Ve Vídni jsem byla několikrát, mám to město moc ráda :)

Petra Bartáková

15. minulý rok sme boli na Vianočných trhoch vo Viedni, sú krásne :) a presne taký hrnček, aký máš na poslednej fotke, som si odniesla domov :)
    MakeUpByVeo

Děkuju za každý Váš komentář. Dělají mi neskutečnou radost. :)